Hidden Motor ChangeTraject

Of je nu effectiever of meer wilt trainen, meer tijd aan je kinderen wilt besteden of meer gefocust wilt werken: de manier om je gedrag te veranderen lijkt misschien erg af te hangen van wat je bereiken wilt, maar toch blijkt iedere gedragsverandering altijd weer neer te komen op dezelfde stappen. Wetenschappelijk onderzoek laat zien dat je in een maand of 3 van je gewenste gedrag een gewoonte kunt maken, door 5 stappen te volgen. Dit zijn dan ook de 5 fases die in het ChangeTraject aan bod komen. In iedere fase zullen we niet alleen afspreken, maar het is de bedoeling dat je zelf actief aan de slag gaat: verandering betekent actie! Daarom gaat iedere fase vergezeld van opdrachten zodat jijzelf maar ook ik weet hoe het gaat; en we daarop verder kunnen werken.

Het ChangeTraject is geschikt voor iedereen die zijn gedrag wil veranderen: sporters, werk, en privé.

 

De fases die we doorlopen zijn de volgende:

1: Kies je bestemming & bereik de juiste motivatie – In deze stap staan je doelen centraal, en de motivatie tot verandering. Onderdeel daarvan is ook om te kijken naar prioriteiten; dus niet slechts ‘wat ga je doen’, maar ook ‘wat ga je laten’.

2: Bepaal de mijlpalen & de metgezellen op je route – Een einddoel motiveert, maar ligt vaak ook ver weg. In deze fase kijken we daarom naar concreet meetbare tussenstappen die je helpen je gedragsdoel te halen. Ook kijken we in dit stadium naar de sociale omgeving – wie kunnen je helpen?

3: Aan de slag & maak een omgevingsanalyse – Pas in deze fase ga je actief aan het werk om je gedrag te veranderen, waarvoor je een aantal technieken ontvangt die daarbij kunnen helpen. Bovendien maken we in dit stadium een omgevingsanalyse; omdat je omgeving veel invloed heeft op je gedrag, en je deze vaak kunt inzetten om te veranderen.

4: Doorzetten: analyseer obstakels & kies de juiste omleiding – Wanneer je een aantal weken bezig bent met je nieuwe gedrag ben je goed in staat om de volgende stap te nemen: kijken naar de situaties waarin de verandering gemakkelijker of juist moeilijker is. En op basis daarvan oplossingen te vinden.

5: Van nieuw gedrag naar nieuwe gewoonte – Gedrag is vaak moeilijk te veranderen omdat het een gewoonte is geworden. Dat is daarom precies het doel van deze gedragsinterventie: om je te stimuleren om van je nieuwe gedrag zoveel mogelijk een gewoonte te maken. In deze laatste fase kijken we hoe het nieuwe gedrag het beste in je leven in te bouwen is.

 

Wil jij je mooie plannen omzetten naar ECHTE gedragsverandering? Neem dan vooral contact op

Interesse? Neem contact op

Contact

Hidden Motor
KvK 70879699
BTW NL192869413B01

0615488404
Tickets Complete Performance Training 2019

Tickets Complete Performance Training 2019

Geplaatst op: 2018-11-21

Je fysieke & mentale motor in 1 dag doorgelicht? Koop hier je ticket...

Lees meer Archief
NIEUWS: Hidden Motor op BikeMotion 2019

NIEUWS: Hidden Motor op BikeMotion 2019

Geplaatst op: 2018-11-16

1-3 maart 2019 is de BikeMotion in Utrecht. Mét Hidden Motor! Lees meer...

Lees meer Archief
  • Hidden Motor is kennispartner voor Fiets, en helpt de mentale kracht van fietsers te vergroten

    Fiets
  • EnergyFinder & Hidden Motor helpen teams doelgerichter en met meer energie te werken

    EnergyFinder
  • Hidden Motor biedt samen met SMA een totaalpakket om sporters fysiek & mentaal te verbeteren

    SMA Midden Nederland
  • Hidden Motor partner op gebied van Gedragsverandering

    Behavior Change Group
  • Hidden Motor werkt bij sommige specificieke coachingsvragen samen met Van Waarde coaching

    Van Waarde coaching
Fiets EnergyFinder SMA Midden Nederland Behavior Change Group Van Waarde coaching